PN-EN ISO 20000 (bezpłatny, niezobowiązujący)
Systemy IT stanowią obecnie podstawowe narzędzia którymi posługują się organizacje w celu realizacji swych misji i planów. Elementy informatyczne stają się niezbędnym elementem umożliwiającym prowadzenie działalności.
W jaki sposób maksymalnie wykorzystać zalety różnych rozwiązań informatycznych? Jak sprawić aby różne narzędzia/systemy sprawnie funkcjonowały? Jak „zapanować” nad infrastrukturą IT? Jak zoptymalizować działanie sieci, systemów, urządzeń i sprawić aby usługi informatyczne niezbędne do codziennego funkcjonowania organizacji przebiegały szybko, sprawnie i bez odciągania pracowników/klientów od ich głównych zadań?
Wdrożenie i utrzymanie systemu na bazie normy PN- EN ISO 20000 świadczy, o wysokiej jakości oraz wydajności stosowanych rozwiązań w zakresie stosowanych narzędzi, systemów oraz infrastruktury IT!
ISO/IEC 20000 jest zbiorem wytycznych (standardem) określającym procesy, których zaprojektowanie w organizacji pozwala na kompleksowe uregulowanie działań IT niezbędnych do jej prawidłowego funkcjonowania. Bierze pod uwagę wszystkie istotne elementy funkcjonowania IT w organizacji, zarówno zarządzanie usługami, najoptymalniejsze wykorzystanie infrastruktury, konfiguracji, wydajności, biorąc także pod uwagę element finansowy działalności.
Norma ISO 20000 dotyczy dostawców usług informatycznych, zarówno w rozumieniu dostawców wewnętrznych usług informatycznych (takich jak np. działy informatyczne organizacji), ale także zewnętrznych dostawców usług informatycznych ( takich jak np. podmioty świadczące usługi IT w ramach outsourcingu).
Korzyści z wdrożenia i utrzymania ISO:
– zwiększenie zaufania klientów,
– wzrost konkurencyjności,
– obniżenie kosztów poprzez wyeliminowanie strat związanych z nieprawidłowym działaniem narzędzi IT,
– bardziej wydajne i efektywne kosztowo procesy informatyczne,
– szybsze i sprawniejsze wykonywanie zleceń,
– wysoka jakość i wydajność procesów i usług informatycznych,
– szybkie identyfikowanie problemów i ich skuteczne rozwiązywanie,
– zmniejszenie kosztów związanych z brakami i reklamacjami,
– sprawniejsze funkcjonowanie,
– optymalizacja posiadanych zasobów IT,
– łatwiejsze zarządzanie,
– zwiększenie zysków,
– łatwiejsze utrzymanie się na rynku,
– większa szansa pozyskania kontraktu podczas udziału w przetargach,
– doskonałe narzędzie marketingowe.
Kto może wdrożyć normę ISO 20000?
Normę może wdrożyć i ją stosować każda organizacja, bez względu na wielkość, charakter, liczbę oddziałów, zatrudnionych osób czy osiągane obroty.